Vonný marketing
Ve snaze odlišit se od konkurence využívají vonného marketingu stále častěji obchody, hotely, restaurace a další podniky, v Čechách kupříkladu i Podřipská nemocnice v Roudnici nad Labem. Správně zvolené vůně jim pomáhají udělat ten správný dobrý dojem na jejich klienty, ale také zvýšit komfort zaměstnanců. Možná se i vy podvědomě vracíte do svého oblíbeného fitness či kosmetického salonu nejen kvůli jeho službám, ale protože máte rádi specifickou vůni, kterou vás podnik uvítá.
Aniž byste to tušili, s největší pravděpodobností máte daná místa spojená právě se specifickou vůní. Čich jako jediný z 5 smyslů je totiž přímo napojený na tu část mozku, ve které se nachází limbický systém. Limbický systém neboli centrum ovládání emocí se nachází v blízkosti čichového laloku, kterým proudí všechny vůně v našem bezprostředním okolí. Vůním je tak umožněno nekontrolovatelně vyvolat určitou emoci z minulosti, ať už příjemnou či nepříjemnou, nebo vytvořit vzpomínku zcela novou.
Různé vůně na nás můžou mít různé účinky. Například když zaregistrujeme pach kouře nebo plynu, naše instinkty nám radí rychle odejít s jejich dosahu. Pokud naopak ucítíme vůni jako dětský pudr, která nám připomene vzpomínku z dětství, cítíme se náhle komfortněji a uvolníme se a náš dech se prohloubí. „Vůni dětského pudru si ve svých prostorách nechává rozprašovat například jedna opavská zubní ordinace. Pomáhá jim zdolávat letitý mýtus, že u lékaře je cítit většinou zápach z desinfekce. Pacienti se k nim rádi vracejí,“ dodává Michaela Krištofová Hanusová, manažerka rozvoje ze společnosti LORIKA CZ, která se se svým produktem Voňavé logo zabývá vonným marketingem.
To je svinstvo moderní doby.
- Odpovědět
Pošli odkaz