Aby si vás prodavačka všimla
Například jsme-li schouleni do sebe - ramena svěšená dopředu, kulatá záda, břicho a pánev povolené - vnímají nás ostatní lidé jako uzlík, v němž je veškerá energie stažena dovnitř. Uzlík působí jako něco, co ostatní míjejí bez povšimnutí, nebo do něho narážejí, protože z něj necítí sílu. Ta je stažena dovnitř. Stojíte-li takto v obchodě u pultu, nevnímá vás dostatečně ani prodavačka. Nedělá to schválně, prostě vás neregistruje. Pak nezbývá, než svou sílu projevit, což v takovém případě uděláme křečovitě tím, že zvýšíme hlas a svalové napětí. Okolím je takový projev pociťován jako nepříjemný, agresivní.
Jsme-li přirozeně vzpřímeni, je hrudník otevřený, dobře dýchá a v těle vše proudí tak, jak má. Tělo je plné síly a osobnost má výraznější projev, který vnímá i prodavačka. Rychle a ráda vás obslouží, neboť ji svou silou podněcujete beze slov.
Je-li tělo ochablé a vy se je snažíte za každou cenu napřímit, vytváříte napětí, které se projeví křečovitým držením - vystrčením hlavy dopředu či zvětšeným záklonem, staženými koutky úst, napětím ve tváři, mračením a podobně. Podívejte se, jak vypadá útočící zvíře. Je připravené ke skoku a má podobný postoj. Člověku v takovém postoji se druzí instinktivně vyhýbají, nebo se také postaví do útočné pozice.
Dokážete-li se ve vzpřímení uvolnit, hlavně otevřít hrudník a spustit ramena do šířky, dochází k vyladění, které se projeví nejen uvolněním v ramenou a šíji, ale i ve tváři a v celkovém výrazu těla. Síla, kterou z takového těla druzí vnímají, není agresivní, ale příjemná. Takoví lidé jsou vyhledáváni.
Zdroj: Autorehabilitační soustava - Jana Kombercová, Marie Svobodová
Komentáře
Spis je to o nekompetentnich prodavacich (myslim tim obe pohlavi), protoze kdyz je nekdo machr a vi, co dela, jak pristupovat k zakaznikovi a vubec o cem je PRODAVANI, tak totiz se i vy nejzavilejsi co jinak po osloveni odchazite z obchodu s tim clovekem budete bavit, ukazete mu fotku deti, bude vam dobre a dokonce si od nej s radosti neco koupite! :)))
To je totiz pan/pani PRODAVAC, ale tech bohuzel moc neni.
podle mě je prodavačka a prodavačka. Nesejde na tom, kolik jí je a ani jaké vzdělání dosáhla...jde o její celkový přístup, ochotu. A další názor...Kdo by se za těch pár šupů usmíval a nedej bože pomáhal zákazníkovi celý den,že? Ale každá mince má dvě strany. Myslím si, že pokud si vyberu kontaktní práci, měla bych ji dělat se vším, co k tomu patří. Jenomže tomu tak není. Přijdu do obchodu, tam stojí nějaká mladá kravka, co si piluje nehty, kouká na mě, co že si to dovoluji vůbec vstoupit a nebo naopak je tam obézní paní nejlépe již důchodkyně, která se ani nenamáhá svalit ze židle, proč taky, že? Ona tam je přece jen kvůli tomu, že za ni neplatí soc. a zdrav. pojištění! Ptám se, kde jsou ty světlé výjimky??? A co na to majitelé těchto obchodů??? No nejde jen o prodavačky, ale taky o servírky nebo dokonce úřednice... Mě učili, že úsměv nic nestojí a zákazník náš pán už v dnešní době asi neplatí. Dělala jsem všechny tři profese a dělala jsem je opravdu dobře, bohužel když dneska neděláte pro sebe, tak nějaká loajalita k firmě?!Proboha, co to je??? Zdravím všechny holky,paní co se někde uvrtaly a omlouvám se, že jako zákazník, který chce utrácet peníze, obtěžuji!
- Odpovědět
Pošli odkaz